Zmiany wprowadzono z powodu: poprawa formatowania
ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1/PGP/2020
25.03.2020
ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1/PGP/2020
z dnia 25 marca 2020 r.
w trybie art.4 ust.8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2019.0.1843)
na usługę przygotowania i dostarczania posiłków (usługa cateringowa) dla dzieci uczęszczających do Przedszkola Gminnego w Parnowie w terminie od 1.09.2020 r. do 31.08.2021 r., z możliwością kontynuacji umowy.
Kod CPV:
55520000-1 Usługi dostarczania posiłków
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Przedszkole Gminne w Parnowie
Parnowo 26
76-039 Parnowo
NIP:4990527492
Tel: 943180251
e-mail: sekretariat@przedszkole.biesiekierz.pl
www.przedszkole_biesiekierz.pl
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowywania i dostarczania posiłków dla 120 dzieci uczęszczających do Przedszkola Gminnego w Parnowie , w terminie od września 2020 r. do 31 sierpnia 2021 r.
Usługa obejmuje realizację usługi cateringowej polegającej na przygotowaniu i dostarczeniu do przedszkola 2 posiłków wraz z napojami dla maksymalnie 120 dzieci, w wieku od 2,5 roku do 7 lat. Posiłki obejmują: zupa, drugie danie + napój
III. Warunki dotyczące jakości i ilości przygotowywanych posiłków:
- Produkty w dziennym jadłospisie muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016r., poz. 1154) oraz tabelami kalorycznymi dostosowanymi do wieku dzieci zawartego w zapytaniu ofertowym.
- Obiad:
zupa: gramatura nie mniej niż 250 ml kaloryczność,
drugie danie: gramatura nie mniej niż 300 gram i kaloryczność
kompot owocowy: gramatura nie mniej niż 150 ml na jedno dziecko. - Jadłospis powinien być urozmaicony; rodzaj potrawy nie może powtarzać się w ciągu jednej dekady ( 10 dni);
- w tygodniu powinien być dostarczany co najmniej 4 razy obiad z drugim daniem mięsnym lub rybnym wraz z surówką;
- Każdy posiłek powinien zawierać produkty będące źródłem białka zwierzęcego (mięso wieprzowe i wołowe, drób, ryby lub nabiał) uzupełnione o produkty będące źródłem białka roślinnego (jarzyny, surówki, sałatki, owoce) oraz ziemniaki (zamiennie kaszę, ryż, makaron).
- Potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowywane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych – konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych;
- W jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, okazjonalnie smażone;
- do przygotowywania posiłków zalecane jest: stosowanie tłuszczów roślinnych, dużej ilości warzyw i owoców, w tym także nasion roślin strączkowych, różnego rodzaju kasz, umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli;
- zupy powinny być sporządzane na wywarze warzywno – mięsnym lub warzywnym, posiłki nie mogą być przygotowywane z półproduktów.
- napoje: woda mineralna niegazowana, sok naturalny, kompot 0,5 l/ dziecko
- Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia min. 10-dniowego jadłospisu, zawierającego m.in. informacje o wartości kalorycznej posiłków, na 7 dni przed pierwszym dniem dostawy i każdym następnym okresem żywienia, w celu akceptacji przez Dyrektora Przedszkola. Zamawiający w terminie do 3 dni naniesie ewentualne poprawki, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić.
- Posiłki będą przygotowywane przez osoby posiadające zaświadczenie lekarskie z badań przeprowadzonych do celów sanitarno-epidemiologicznych w zakładzie spełniającym wymagania higieniczno-sanitarne dla zakładów produkcyjnych lub wprowadzających do obrotu posiłki, środki spożywcze.
- Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem (samochód spełniający wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności).
- Transport posiłków powinien odbywać się w pojemnikach zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności. Wykonawca zobowiązuje się dostarczać posiłki w godzinach ustalonych pomiędzy zamawiającym a wykonawcą.
- Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek odbierania pojemników oraz ich mycia i wyparzania.
- Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek odbioru resztek w zamkniętym, sterylnym pojemniku. Odbiór resztek powinien odbywać się codziennie.
- Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania z każdego dnia próbek żywnościowych zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
- Dystrybucją posiłków zajmować się będą pracownicy Zamawiającego.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli w zakresie zgodności dostarczonych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym i podtrzymania odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków:
- zupy - temperatura 75 °C (+/-3°C)
- II danie - temperatura 65°C (+/-3°C).
- Świadczenia usług cateringowych wyłącznie przy użyciu produktów spełniających normy jakości produktów spożywczych, przestrzegania przepisów prawnych w zakresie przechowywania i przygotowywania artykułów spożywczych (m.in. ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia Dz. U. nr 171 poz. 1125 ze zm.),
- Do przestrzegania norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności,
- Świadczenia usługi zgodnie z normami HACCP i zaleceniami SANEPID-u,
- Przy planowaniu posiłków należy uwzględniać zalecaną wartość energetyczną oraz uwzględniać normy produktów każdej z grup wiekowych.
- Oferent zobowiązany jest do zachowania diet pokarmowych w zależności od indywidualnych potrzeb dzieci, zgodnie z informacją otrzymaną od Zamawiającego (np. posiłki z zaleceniami diety bezmlecznej, bezglutenowej, wegeteriańskiej, cukrzycowej uwzględnienie indywidualnych potrzeb alergików).
- Ilość wydawanych posiłków uzależniona będzie od frekwencji dzieci w Przedszkolu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości dzieci i ilości dostarczanych posiłków zgodnie z rzeczywistą potrzebą.
- Wykonawca wystawiać będzie faktury/rachunek za każdy miesiąc, zgodnie z dostarczaną liczbą posiłków na podstawie przedłożonego do akceptacji Zamawiającemu załącznika, określającego liczbę dzieci dla których zamówiono i dostarczono konkretne posiłki w każdym dniu.
- Zamawiający będzie zamawiał posiłki każdego dnia do godziny 8.40.
- O zamówienie mogą ubiegać się firmy, które posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj. posiadają aktualne zezwolenia Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej stwierdzające spełnienie wymagań higieniczno-zdrowotnych do żywienia zbiorowego oraz możliwości prowadzenia cateringu.
- W celu sprawdzenia kwalifikowalności Oferenta wymagany będzie dokument poświadczający posiadanie uprawnień o których mowa w punkcie 1.
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik części cywilnej lub spółki osobowej
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Cena
C= (Cm /Cb)*80
C- Liczba punktów przyznanych za kryterium ceny
Cm-Cena najniższa spośród kompletnych i poprawnie nadesłanych ofert
Cb- Cena analizowanej oferty
Końcowa liczba punktów zaokrąglona zostanie do dwóch miejsc po przecinku. - Standard
S = ilość punktów przyznanych za spełnienie kryterium „standard”
Punktacja przyznana zostanie w przypadku ofert:
- posiadających 1 do 3 referencji za usługi cateringowe dla przedszkoli, żłobków lub szkół podstawowych: 10 punktów
- posiadających 4 i więcej referencji za usługi cateringowe dla przedszkoli, żłobków lub szkół podstawowych: 20 punktów.
Punkty zostaną przyznane w przypadku dostarczenia wraz z ofertą cenową kserokopii referencji opisujących rodzaj przeprowadzonej usługi oraz kontakt do osoby mogącej potwierdzić udzielone referencje.
Maksymalna liczba punktów do zdobycia w ramach kryterium: 20
W toku analizy i oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferenta wyjaśnień dotyczących złożonej oferty. - Wykonawca powinien zapoznać się z całością niniejszej dokumentacji i przedstawić ofertę zgodnie z jej wymaganiami,
- Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania,
- Oferta powinna być sporządzona na Formularzu Oferty ( załącznik nr 1) i podpisana przez osobę upoważnioną do podpisania oferty,
- Nie ma możliwości składania ofert cząstkowych,
- Podpisy złożone przez oferenta powinny zawierać imię i nazwisko lub pieczęć imienną.
- Złożona oferta musi obejmować wszelkie koszty i elementy składowe związane z wynikiem postępowania.
- Oferta powinna być sporządzona czytelnie na piśmie w języku polskim
- Oferta powinna zawierać:
- cenę brutto (Cena powinna być podana liczbowo i słownie -na Formularzu Oferty dla wszystkich wskazanych w formularzu pozycji)
- Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych ( załącznik nr 2)
- Dokument potwierdzające posiadane uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj. posiadają aktualne zezwolenia Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej stwierdzające spełnienie wymagań higieniczno-zdrowotnych do żywienia zbiorowego oraz możliwości prowadzenia cateringu.
- Materiały dodatkowe, w postaci przykładowego jadłospisu, referencji, itp. (nieobowiązkowe)
- Wszelkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany powinny być skreślone i parafowane przez osobę upoważnioną do podpisywania ofert wraz z datą.
- Dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa lub tajemnicę handlową zgodnie z ustawą z dn. 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 z późn. zm. ) Oferent winien zabezpieczyć w ofercie w osobnej kopercie z dopiskiem "Tylko do wiadomości Zamawiającego"
- Wszystkie strony dokumentów stanowiące ofertę, powinny być ze sobą trwale połączone (np. zszyte, zbindowane, stanowić jeden plik dokumentów),
- Ofertę należy złożyć Zamawiającemu w jednym egzemplarzu,
- Wykonawca może przed upływem terminu składania zmienić lub wycofać ofertę. Ze zmiany oferty powinno w jasny sposób wynikać, które pozycje i dane zostały zmienione. Wprowadzenie zmiany powinno odbywać się zgodnie z zasadami obowiązującymi przy składaniu oferty.
- Wycofanie oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez Oferenta bądź też uprawioną przez niego na piśmie osobę. Procedura wycofania następuje zgodnie z zasadami składania oferty.
- Wszelkie informacje, zawiadomienia, wnioski przekazywane będą pisemnie.
- Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się z Wykonawcami drogą elektroniczną sekretariat@przedszkole.biesiekierz.pl
- Osobami wyznaczonymi do kontaktów są:
Agnieszka Kolanowska 943180251
Magdalena Marzec 943180251
Anna Leśniewska 943180251 - Oferent może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zamówienia. Zamawiający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi nie później niż 2 dni przed upływem terminu składania ofert- pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek wpłynął po tym terminie Zamawiającym może pozostawić wniosek bez odpowiedzi.
- W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed upływem składania ofert zmienić treść ogłoszenia, przy czym Zamawiający zobowiązany jest do poinformowania o zaistniałej zmianie wszystkich zainteresowanych Oferentów. W wyniku wprowadzonych zmian Zamawiający może wydłużyć czas składania ofert, jeżeli zaistniałe zmiany wymagają dodatkowego czasu na wprowadzenie zmian w ofertach. O wydłużeniu czasu składania ofert Zamawiający poinformuje Oferentów, których oferty wpłynęły do Przedszkola Gminnego w Parnowie za pomocą poczty elektronicznej.
- Oferty przyjmowane będą w siedzibie zamawiającego w formie pisemnej na Formularzu Oferty (załącznik nr 1) osobiście, pocztą tradycyjną lub poprzez e-mail sekretariat@przedszkole.biesiekierz.pl.
- Oferta przesłana za pomocą poczty e-mail powinna być zapisana w formacie pdf i zawierać wszystkie niezbędne załączniki tj. oświadczenia, jak również dokumenty umożliwiające dokonanie pełnej oceny oferty.
- W przypadku złożenia oferty pocztą tradycyjną: ofertę, oświadczenia oraz pozostałe dokumenty Oferent powinien umieścić w zamkniętej kopercie, paczce, opisanej i zaadresowanej na:
Przedszkole Gminne w Parnowie, Parnowo 26 , 76-039 Parnowo (z dopiskiem "oferta - catering") - Termin składania ofert: do 20.05.2020 r. do godziny 23:59:59
- Oferty złożone po terminie nie będą uwzględnione. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z realizacją zamówienia.
- Wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli ofertę zawiadomieni zostaną o wynikach postępowania w formie elektroniczne (e-mail) na adres e-mail wskazany w ofercie.
IV. Warunki dotyczące transportu posiłków:
V. W ramach zamówienia Oferent będzie zobowiązany do:
VI. TERMIN I MIEJSCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin:
Termin wykonania zamówienia to: od wrzesień 2020 r. do 31.08.2021 r., z możliwością kontynuowania umowy, od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy (ustawowo) lub dni dodatkowo wolnych od zajęć w przedszkolach oraz 1 miesięcznej przerwy wakacyjnej.
Miejsce:
Przedszkole Gminne w Parnowie, Parnowo 26, 76-039 Parnowo, gm. Biesiekierz, powiat: koszaliński.
VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
VIII. WARUNKI ZMIANY UMOWY ZAWARTEJ W WYNIKU POSTĘPOWANIA
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego lub wynikły z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiany mogą dotyczyć: terminu obowiązywania umowy, harmonogramu dostarczania posiłków, zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. O zmianach Zamawiający powiadomi Wykonawcę w terminie nie późniejszym niż 7 dni kalendarzowych.
IX. INFORMACJA NA TEMAT ZAKRESU WYKLUCZENIA
Zamawiający nie może udzielać zamówienia podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą polegające w szczególności na:
X. WALUTA, W JAKIEJ BĘDĄ PROWADZONE ROZLICZENIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA - PLN
XI. KRYTERIA OCENY OFERT I WYBORU WYKONAWCY
Prawidłowo przygotowana oferta sprawdzana i weryfikowana będzie zgodnie z następującymi kryteriami:
a. C- Cena: 80% (maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów -80)
b. S – Standard: 20% (maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów – 20)
Łączna ilość możliwych do uzyskania punktów: 100 (100%)
Właściwa dla każdej oferty liczba punktów (P) będzie obliczana na podstawie następującego wzoru:
P= C+S
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta, która uzyskała największą liczbę punktów.
XII. OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI ZA SPEŁNIENIE DANEGO KRYTERIUM OCENY OFERTY
XIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
XIV. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z POTENCJALNYMI WYKONAWCAMI I ZASADY POROZUMIEWANIA SIĘ:
XV. MIEJSCE , TERMIN I SPOSÓB ZŁOŻENIE OFERTY
XVI. SPOSÓB INFORMOWANIA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
XVII. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. W przypadku unieważnienia postępowania Zamawiający nie ponosi kosztów postępowania.
XVIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Do zapytania ofertowego dołączono:
1. Załącznik nr 1- Formularz Ofertowy
2. Załącznik nr 2- Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych.
Publikacja dnia: 25.03.2020
Dokument oglądany razy: 89