To jest wersja archiwalna z dnia 27.01.2011, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Wprowadzenie danych
Zmiany wprowadzono z powodu: Wprowadzenie danych
Organy przedszkola
Organami przedszkola są:
- Dyrektor przedszkola.
- Rada Pedagogiczna.
- Rada Rodziców.
Dyrektor
- Zadania ogólne dyrektora:
- dyrektor przedszkola odpowiada za dydaktyczny i wychowawczy poziom przedszkola
- dyrektor jest odpowiedzialny za realizację zadań zgodnie z uchwałami rady pedagogicznej, podjętymi w ramach jej kompetencji stanowiących oraz zarządzeniami organu nadzorującego przedszkole
- dyrektor odpowiada za zapewnienie pomocy nauczycielkom w realizacji ich zadań i ich doskonaleniu zawodowym
- dyrektor jest odpowiedzialny za zapewnienie w miarę możliwości odpowiednich warunków organizacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego zgodnie z planem
- sprawowanie opieki nad dziećmi oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne
- realizowanie uchwał rady pedagogicznej, podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących
- dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym przedszkola i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie
- organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych
- współdziałanie ze szkołami nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych
- współpraca z rodzicami, organem prowadzącym i nadzorującym oraz instytucjami kontrolującymi
- współdziałanie z organizacjami związkowymi wskazanymi przez pracowników
- administrowanie Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych zgodnie z obowiązującym regulaminem
- zapewnianie pracownikom właściwych warunków pracy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, bhp i ppoż.
- Zadania dyrektora jako przewodniczącego rady pedagogicznej:
- przewodniczenie posiedzeniom rady pedagogicznej
- przekazywanie radzie pedagogicznej ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności przedszkola nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym
- wstrzymywanie wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa i niezwłoczne powiadamianie o tym organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
- Zadania dyrektora w zakresie współpracy z innymi organami przedszkola:
- współpraca z radą pedagogiczną i radą rodziców w wykonywaniu swoich zadań
- koordynowanie współdziałania organów przedszkola, zapewnienie im swobodnego działania zgodnie z prawem oraz wymiany informacji między nimi
- wyrażanie zgody na podjęcie działalności przez stowarzyszenia i inne organizacje, po uprzednim uzgodnieniu warunków tej działalności
- współdziałanie z organizacjami mniejszości narodowych lub grup etnicznych w wykonywaniu zadań związanych z podtrzymywaniem i rozwijaniem poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej.
- Zadania dyrektora przedszkola związane z organizacją przedszkola:
- zatwierdzanie arkusza organizacji przedszkola
- ustalanie tygodniowego rozkładu zajęć określającego organizację zajęć, na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy
- ponoszenie odpowiedzialności za wykonanie obowiązków związanych z systemem informacji oświatowej
- tworzenie zespołów wychowawczych, problemowo-zadaniowych, powoływanie na wniosek zespołu przewodniczącego zespołu
- Zadania dyrektora związane z dokumentacją:
- dokonywanie sprostowań błędów i oczywistych pomyłek w dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz złożenie czytelnego podpisu
- ponoszenie odpowiedzialności za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz za wydawanie dokumentów zgodnych z posiadaną dokumentacją
- poświadczanie zgodności kopii z oryginałem zaświadczeń lub innych druków przedszkolnych, gdy jest to niezbędne dla złożenia kopii w aktach przedszkola
- prowadzenie dokumentacji kancelaryjno-archiwalnej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Zadania dyrektora a sprawy dzieci:
- przyjmowanie do przedszkola dziecka, które ukończyło 2,5 roku w szczególnie uzasadnionych przypadkach
- podejmowanie decyzji o przyjęciu dziecka do przedszkola w czasie roku szkolnego (w przypadku większej liczby dzieci niż 25 w grupie, po uzyskaniu akceptacji nauczyciela tej grupy)
- koordynowanie opieki nad dziećmi zdrowymi i niepełnosprawnymi
- organizowanie w porozumieniu z organem prowadzącym indywidualnego nauczania dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
- zezwalanie na indywidualny program lub tok nauki, na wniosek lub za zgodą rodziców, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej. Wyznaczanie nauczyciela-opiekuna i ustalanie zakresu jego obowiązków
- ponoszenie odpowiedzialności za organizację działań wychowawczych
- skreślanie dziecka z listy wychowanków w przypadkach określonych w statucie przedszkola, na podstawie uchwały rady pedagogicznej
- powoływanie zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- koordynowanie prac zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka lub upoważnianie do tego nauczyciela
- Zadania dyrektora związane z prowadzeniem polityki kadrowej, zatrudnianiem, zwalnianiem i motywowaniem nauczycieli:
- zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola
- przyznawanie nagród oraz wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom przedszkola
- występowanie z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola
- nawiązywanie z nauczycielem stosunku pracy odpowiednio na podstawie umowy o pracę lub mianowania na stanowisku zgodnym z posiadanymi przez nauczyciela kwalifikacjami oraz zgodnie z posiadanym przez nauczyciela stopniem awansu zawodowego
- wystawianie nauczycielowi, na jego wniosek, legitymacji służbowej
- rozwiązywanie z nauczycielem stosunku pracy w razie całkowitej likwidacji przedszkola
- rozwiązywanie z nauczycielem stosunku pracy lub, na wniosek nauczyciela, przenoszenie go w stan nieczynny w razie częściowej likwidacji przedszkola albo w razie zmian planu nauczania uniemożliwiających dalsze zatrudnianie nauczyciela
- zawiadamianie reprezentującej nauczyciela zakładowej organizacji związkowej o zamiarze wypowiedzenia nauczycielowi stosunku pracy
- kierowanie nauczyciela mianowanego na badania okresowe lub kontrolne z własnej inicjatywy w każdym czasie
- stwierdzanie wygaśnięcia stosunku pracy w przypadkach określonych
- wypłacanie odpraw w razie rozwiązania z nauczycielem zatrudnionym na podstawie mianowania stosunku pracy
- Zadania dyrektora związane z oceną nauczycieli:
- ocenianie nauczyciela na jego wniosek lub z własnej inicjatywy
- Zadania dyrektora zawiązane z awansem nauczycieli:
- nadawanie nauczycielom stażystom spełniającym warunki, w drodze decyzji administracyjnej, stopnia nauczyciela kontraktowego
- zatwierdzanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela na okres stażu
- przydzielanie spośród nauczycieli mianowanych lub dyplomowanych opiekuna nauczycielowi stażyście i nauczycielowi kontraktowemu odbywającemu staż
- ustalanie oceny dorobku zawodowego za okres stażu
- powoływanie komisji kwalifikacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego.
- Pełnienie funkcji przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej, o której mowa w pkt 10.e)
- Zasiadanie w składzie komisji na stopień nauczyciela mianowanego i dyplomowanego
- zapewnianie nauczycielom odbywającym staż odpowiednich warunków
- Zadania dyrektora związane z prowadzeniem nadzoru pedagogicznego:
- opracowywanie planu nadzoru pedagogicznego i zapoznawanie z nim radę pedagogiczną i radę rodziców
- przekazywanie radzie pedagogicznej ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności przedszkola nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym
- przekazywanie informacji o realizacji planu nadzoru pedagogicznego przed zakończeniem każdego roku szkolnego radzie pedagogicznej i radzie rodziców
- gromadzenie informacji o pracy nauczycieli w celu dokonywania oceny ich pracy, według zasad określonych w odrębnych przepisach i procedurze oceniania
- wykonywanie zaleceń Lubuskiego Kuratorium Oświaty wynikających z nadzoru pedagogicznego
Rada Pedagogiczna
Rada Rodziców
Opublikował: Ireneusz Hryniewicz
Publikacja dnia: 27.01.2011
Podpisał: Małgorzata Olczak
Publikacja dnia: 27.01.2011
Dokument z dnia: 24.01.2011
Dokument oglądany razy: 1 333